Transforming Higher Education for a Sustainable Tomorrow

My BRAIN 15

MyPHD

KRITERIA

  • PELAJAR AWAM
  • KAKITANGAN SWASTA
  • PENSYARAH IPTS

SYARAT PERMOHONAN

  1. WARGANEGARA MALAYSIA
  2. UMUR TIDAK MELEBIHI 45 TAHUN SEMASA MEMOHON
  3. TELAH MENDAPAT TAWARAN/MEMULAKAN PENGAJIAN DI IPT
  4. MEMILIKI IJAZAH SARJANA ATAU SETARAF YANG DIIKTIRAF OLEH IPTA DENGAN CGPA MINIMA 3.00. BAGI MEREKA YANG TIADA KELAYAKAN SARJANA, PERLU MEMPUNYAI PE NCAPAIAN  CGPA MINIMA 3.50 DI PERINGKAT SARJANA MUDA ATAU PENGALAMAN BERKERJA BERKAITAN MENGIKUT TEMPOH YANG DILULUSKAN OLEH AGENSI KELAYAKAN MALAYSIA (MQA)
  5. TIDAK MENERIMA SEBARANG BENTUK PENAJAAN DARI LAIN-LAIN PENAJA
  6. PELAJAR AKAN DIKENAKAN PERJANJIAN BERSAMA SEORANG PENJAMIN DAN IKATAN KONTRAK UNTUK BERKHIDMAT KEPADA NEGARA.

Sebarang pertanyaan sila hubungi:

Tel: 03-88881616 / Faks: 03-88844701

Email: myphd@mohe.gov.my

URL: http://www.portal.mohe.gov.my/biasiswa

Comments on: "My BRAIN 15" (4)

  1. bnilavathi said:

    saya ingin mengetahui lebih mendalam mengenai my brain..saya adalah guru sekolah menengah yang ingin melanjutkan pelajaran untuk masters..cgpa saya untuk sarjana muda adalah 2.9 dan telah bekerja selama 3 tahun…adakah saya layak untuk program ini? saya juga ingin mengetahui penjelasan lagi mengenai program ini.
    terima kasih

  2. thilakavathi balakrishnan said:

    saya ingin mengetahui lebih mendalam mengenai my brain..saya adalah seorang anggota kerja yang berkhidmat di Tenaga Nasional Berhad dan ingin melanjutkan pelajaran untuk PhD..cgpa saya untuk sarjana adalah 3.44 dan telah bekerja selama 16 tahun…adakah saya layak untuk program ini? saya juga ingin mengetahui penjelasan lagi mengenai program ini. saya tidak mempunyai sebarang bantuan kewangan dan ingin mendapat biasiswa/bantuan kewangan.
    terima kasih

    • Ya, Encik layak untuk memohon. Walaubagaimanapun, Encik perlu memohon kepada USM terlebih dahulu. Apabila permohonan telah diterima, Encik boleh memohon biasiswa MyBrain.
      Selamat maju jaya.

      • thilakavathi balakrishnan said:

        Apakah cara untuk memohon untuk melanjutkan PhD di USM? sila bantu. terima kasih.

Leave a Reply

Tag Cloud

